Ez 2: 2-5; 2 Cor 12: 7-10; Mk 6: 1-6
Usa ka Domingo niana, nagwali kining pari: “Kon magpuyo kita og matarong nga kinabuhi, makasulod kita sa gingharian sa Dios!”
Unya, dihay hubog nga mibugal-bugal sa pag-ingon: “Kahibalo nako ana dre.”
Gibalewala sa pari kining hubog ug siya mipadayon sa pag-ingon: “Apan kon salawayon ang atong binuhatan, sa impiyerno gayod ang atong padulngan.”
Ug mitingog na pud ang hubog: “Ehem . . . kahibalo nako ana dre.”
Nahutdan sa pasensya kining pari ug misinta siya sa hubog: “Hoy hubog! Nganong sige kag bugalbugal diha? Suntokon ta ka ron!”
Ug mitubag ang hubog: “Aw kana maoy bag-o dre. Karon lang ko kahibalo nga duna diay pari nga manuntok.”
Ang mga pagbasa karong Domingoha naghisgot mahitungod sa kalisod sa kinabuhi sa usa ka propeta. Sa Balaang Kasulatan, ang propeta giila nga usa ka tawo nga sinugo sa Ginoo aron pagdala og mensahe para sa iyang katawhan. Kadaghanan kanila dili paminawon, lutoson, ug patyon sa mga daotang tawo.
Sa unang pagbasa, ang Ginoo nagpadala kang Ezekiel ngadto sa mga Israelita – usa ka katawhan nga nakigbatok ug nakasala sa Dios. Nakahibalo si Ezekiel nga kining mga tawhana mga masupilon ug mga gahi og ulo. Apan bisan nasayod nga dili siya paminawon, si Ezekiel miadto gihapon sa mga Israelita aron pagdala sa mensahe sa Dios. Maminaw man ang katawhan o dili, ang importante nga masayud sila nga adunay propeta nga nakig-uban kanila. Ang propeta maoy magpakita sa makanunayong pag-amoma sa Ginoo haloyo sa pagkamasalaypon sa tawo.
Diha sa ebanghelyo, si Jesus nakasinati sa susamang kalisud sa pagsangyaw sa Diosnong mensahe ngadto sa Iyang kaugalingong katawhan. Ang mga tawo nakaila kang Jesus isip ordinaryo nga tawo ug anak sa usa ka panday. Tungod niini, gibalewala nila ang iyang mga bulawanon ug espiritohanon nga mga pagtulun-an. Si Jesus mismo naka-ingon: “Walay propeta nga madawat sa iyang kaugalingong lungsod.” Ug tungod sa kakulang sa pagtoo sa mga tawo, si Jesus walay nahimong milagro sa ilang lugar.
Si Pablo, sa ikaduhang pagbasa, nagpadayag og laing problema sa usa ka propeta. Dako kaayo ang iyang kadasig nga magsangyaw sa pulong sa Dios, apan nabati usab niya ang iyang pagkatawhanon ug pagkamasalaypon. Nagpakilooy siya sa Ginoo nga tangtangon kining iyang kahuyang, apan ang Dios miingon kaniya: “Ang akong grasya igo na nga makalig-on kanimo. Ang katakos maangkon pinaagi sa pagdawat sa kaugalingong kahuyang.”
Kining mga pagbasa magpahinumdum kanato sa atong bokasyon sa pagka-propeta. Isip mga binunyagan, kita adunay tahas sa pagdala sa mensahe sa Dios ngadto sa uban – ginikanan, igsoon, anak, higala, silingan, o kauban sa trabaho. Pinaagi sa atong mga pulong ug panig-ingnan, atong tabangan ang atong isigkatawo nga makasinati sa mahigugmaong presensya sa Dios.
Usa ka pari ang nanghambog sa iyang kauban nga madre: “Sister, ang Bibliya nag-ingon nga walay propeta nga dawaton sa iyang kaugalingong katawhan. Pero ngano man nga pinangga man ko sa mga tawo sa among lungsod? Ila akong pakan-on, paimnon, ug hatagan sa daghang mga donasyon.”
Ug ang madre mitubag: “Sa tinuoray padre, ganahan nimo ang imong mga kababayan tungod kay wala ka man mahimong propeta ngadto kanila.”
Daghang mga tawo ang ganahan sa pari nga magsige lag pakatawa sa iyang homiliya. Dili magsaway. Dili magpahimangno. Apan, kining maong klase sa pari dili tinuod nga propeta tungod kay ang tinuod nga mensahero sa Dios magsulti gayud sa kamatuoran. Magsulti siya sa tinuod ug dili lang sa unsay nindot paminawon sa mga tawo. Magsaway siya sa mga daotang binuhatan ug magpahinumdum mahitungod sa kabubut-on sa Dios.
Dili lang sa mga pari kita makakita og kakulangon sa pagsangyaw kondili bisan sa mga laygo. Aduna bitaw mga tawo nga mokomentaryo, “Nindot ning atong mayor kay dili mangasaba.” Ang ubang mga anak moingon, “Ganahan gyud mi sa among daddy kay dili mamadlong.” Naa puy mga estudyante nga moingon, “Muangay mi kaayo sa among titser kay pasagdan lang mi magsabasaba.” Ganahan ta sa mga tawo nga dili manaway sa atong sinultihan ug binuhatan. Pero ang pangutana mao kini: “Gibuhat ba nila ang ilang tahas isip mga propeta sa Dios para sa katawhan?”
Kasagaran, dili nato mapuy-an ang atong pagkapropeta tungod kay dili kita ganahan manghilabot sa kinabuhi sa uban. “Ila man kanang kinabuhi, pasagdi lang na sila.” “Dili lang gud ta maghilabtanay.” “Pagkinabuhi mo og inyo kay magkinabuhi lang pud kog ako.” Kining klaseha sa batasan dili Kristohanon tungod kay kitang mga binunyagan angay nga magpakabana sa usag-usa. Tinuod, dili maayo ang manghilabot, pero dili man sayop ang manginlabot. Ang atong igsoon o kauban nga magkinabuhi supak sa kabubut-on sa Dios angay natong badlongon. Kini mao ang pagpanginlabot nga gisugo ni Kristo sa iyang mga tinun-an. Buhaton nato ang pagpahimangno sa paagi nga inigsoon ug puno sa respeto.
Ang laing hinungdan ngano nga magpanagana kita sa atong pagkapropeta mao ang atong pagkatawhanon. Maulaw ta magtudlo unsa ang angay tungod kay makasasala man usab kita. Maglisud kita sa pagsaway sa binuhatan sa uban tungod kay aduna man pud kitay kahuyang. Apan dili kini mao ang angay natong bation. Hinoon, sama kang Pablo, angay kitang mangayo sa Ginoo sa grasya nga maoy magdasig kanato sa pagsangyaw sa maayong balita ngadto sa uban. Ang tanang propeta adunay pagkatawhanon, adunay mga sala. Apan ang Dios maoy magpuno sa atong kakulang ug maghimo kanatong mga epektibong mensahero ngadto sa Iyang katawhan.
Unsa may atong buhaton kon ang atong pahimangno dili paminawon sa atong isigkaingon? Kon ang atong tambag balewalaon sa atong mga minahal sa kinabuhi? Kon ang atong pagpakabana isipon nga daotan sa atong mga silingan?
Atong sabton nga ang tahas nga gisangon sa Dios kanato mao lamang ang pagsangyaw sa iyang mensahe pinaagi sa atong mga pulong ug buhat. Mamunga man kini o dili, trabaho na kini sa Dios. Sa pagkatinuod, ang Ginoo, ug dili kita, ang makausab sa kasingkasing sa tawo. Sa ato pa, buhaton lang nato ang atong papel isip propeta ug itugyan ta sa Dios ang katumanan niini.
No comments:
Post a Comment