Wis 1:13-15; 2:23-24; 2 Cor 8:7, 9, 13-15; Mk
5:21-43
Ang pari
gipaadto sa ospital aron mag-ampo para sa usa ka masakiton. Dako ang iyang
kakurat sa dihang iyang nahibaloan nga ang masakiton ug ang iyang pamilya dili
man diay mga Katoliko kondili mga sakop sa laing relihiyon.
Human sa iyang
pagpangadye, gibati sa pari ang dakong kalipay nga nahatagan siya aning
talagsaong kahigayonan nga mag-ampo para sa usa ka tawo nga adunay laing
pagtoo. Natandog usab siya sa gipakita sa pamilya nga pagsalig kaniya.
“Asa man diay
tuod ang inyong pastor?” nangutana ang pari.
“Naa ra man siya padre sa iyang balay,” nitubag
ang anak sa masakiton. “Wala lang namo siya paanhia kay nahadlok mi nga
matakdan siya sa among amahan nga adunay sakit nga TB.”
Ang ebanghelyo
nagsaysay mahitungod sa duha ka milagro nga gihimo ni Hesus. Ang una mao ang
pagpabuhi og balik sa usa ka batang babaye nga anak sa dato nga opisyal sa
sinagoga. Ug ang ikaduha mao ang paghatag og katumanan sa pag-ampo sa usa ka
kabos nga babaye nga nag-antos sa dili normal nga pagdugo sulod sa 12 na ka
tuig.
Sa kaso sa batang
babaye, ang amahan maoy niduol kang Hesus ug nagpakilooy nga ayohon ang iyang
pinalanggang anak. Ang dakong pagtoo ni Jairo maoy nakatandog ni Hesus sa pagpabalik
sa kinabuhi sa bata. Sa laing bahin, ang babaye nga gitalinug-an nangandoy na
lang intawon sulod sa iyang kasingkasing nga makadawat og kaayohan sa iyang
balatian. Dili man siya makahangyo ni Hesus tungod kay ang iya mismong
relihiyon nag-isip man kaniya nga mahugaw. Ang balaod hugot kaayo nga nagdili
sa usa ka babaye nga may talinugo nga moduol o mohikam sa laing tawo tungod kay
siya makatakod. Busa, kining pobreng babaye nangamuyo na lamang sa hilom: “Kon
makahikap lang ko sa iyang bisti, mamaayo gayod ako”. Pero, sa dihang nakakita
og gamay nga kahigayonan, ang babaye nagmaisogon sa paghikap sa bisti sa
Magtutudlo. Ug sa wala damha, ang iyang dakong pagtoo sa makaluwas nga gahum ni
Hesus nakahatag kaniya og kaayohan sa iyang balatian.
Sa makausa pa,
atong makita sa ebanghelyo ang kadako sa kalooy ni Hesus para sa mga tawo nga
nag-antos. Nangutana siya kinsa ang nihikap kaniya dili tungod kay nasuko siya
nga dunay nakapahimulos sa iyang gahum kondili tungod kay gusto niya nga
mailhan ang tawo nga nanginahanglan sa iyang panabang. Gusto ni Hesus nga
ipabati sa maong tawo nga wala siya mag-inusara sa iyang pag-antos. Atong
sayran nga ang mga masakiton haduol kaayo sa kasingkasing sa Dios. Sa sambingay
sa Katapusang Paghukom, si Hesus nakighiusa sa tanang mga masakiton pinaagi sa
pag-ingon, “Nasakit ako ug miduaw ka kanako”.
Sa pagkaamgo niya sa nahitabo, nangurog ang babaye
sa kahadlok tungod kay gatoo siya nga nasuko kaniya ang Ginoo. Apan, si Hesus niingon
kaniya: “Anak, ang imong pagtoo nakaayo kanimo. Lakaw nga malinawon ug dalha
ang imong kaayohan.” Wala gayod nagpakita si Hesus og bisan gamay na lang nga
kasuko. Wala gani siya nabalaka mahitungod sa balaod nga nag-isip kaniya karon
nga mahugaw human siya nahikam sa babaye. Hinoon, nalipay siya nga aniay pobre
nga babaye nga nagpakita og dakong pagtoo ug nakadawat og kaayohan.
Didto
sa balay ni Jairo, ang mga tawo nibugalbugal kang Hesus sa iyang pag-ingon nga
ang bata nahikatulog lamang. Sigurado man sila nga patay na ang bata. Apan, si
Hesus wala nanumbaling kanila ug gigunitan niya ang kamot sa bata dayon og
ingon: “Talitha kumi”, nga sa ato pa, “Inday, bangon”. Dihadiha, ang bata
nibakod ug nipasopaso atubangan sa mga tawo. Daghang mga teologo ang nagkomentaryo
nga kining pagpabalik ni Hesus sa kinabuhi sa bata (sama sa iyang gihimo kang
Lazaro) maoy usa ka pasiuna sa iyang pagabuhaton kanatong mga sumusunod sa
adlaw sa paghukom.
Pinaagi
niining liturhiya kita gidasig nga magpabilin nga malig-on ug masaligon sa
panahon nga kita magluya ug masakit. Dili nato angay isipon ang sakit nga bayad
sa atong mga sala tungod kay bisan ang mga matarong masakit man gihapon. Dili
ta kini sabton nga silot gikan sa Dios tungod kay ang Ginoo dili man mabangis
ug madinumtanon. Ang unang pagbasa nagpasabot nga ang sakit ug kamatayon dili
gikan sa Dios kondili sa pagkamasinahon sa yawa. “Wala mugnaa sa Dios ang
kamatayon. Dili siya malipay sa pagkalaglag sa mga buhi.” Ang yawa maoy nagdala
sa kasakit ug kamatayon dinhi sa kalibutan. Apan, dili kita angay nga mahadlok
tungod kay si Kristo nagmadaugon batok sa gahum sa kangitngit ug sa kamatayon.
Kita nga motoo ug mosunod sa iyang mga lakang, bisan tuod mamatay, mabanhaw
uban kaniya.
Sa
panahon nga kita masakit, dili usab nato angay nga isipon nga ang Dios nagpasagad
kanato. Diha sa ebanghelyo, ang mga masakiton gihigugma sa Dios ug gihatagan og
kahupayan sa ilang mga pag-antos. Si Pope John Paul II nahimong masakiton sa
dugay nga panahon, apan sumala sa iyang kasinati-an, siya nakaingon gihapon nga
ang mga masakiton mao ang pinakabililhong mga sakop sa lawas ni Kristo.
Ang ehemplo sa kalooy ug gugma nga gipakita ni Kristo
para sa mga masakiton angay nga magdasig kanato sa paghatag og sakto nga
pag-alima sa atong mga igsoon nga may balatian. Ang mga masakiton nanginahanglan
og medikal nga pagtagad, apan labaw sa tanan, nanginahanglan sila sa atong
pakig-uban ug pakighigala.
Manghinaot kita nga pinaagi niining ebanghelyo,
ang mga doktor, nurses ug uban pang mga caregivers, mapahinumduman nga diha sa
ilang pag-atiman sa mga masakiton ug himalatyon, gihatagan sila og dakong
kahigayonan nga makaalagad sa Labawng Makagagahom.
No comments:
Post a Comment