Si Jesus, sama sa ordinaryong Hudeyo, adunay dakong pagtahud sa mga balaod nga gihatag sa Langitnong Amahan ngadto sa mga Israelita pinaagi ni Moises. Kining mga balaod maoy nagsilbi nga gabayan sa mga Hudeyo sa ilang pagtuman sa Kasabutan nga gimugna tali sa Dios ug sa katawhan sa Israel.
Ang mga Magtutudlo sa Balaod maoy gitahasan sa pagtuon ug pagpasabut sa mga balaod ngadto sa katawhan. Aduna silay kalambigitan sa mga Pariseo tungod kay kining maong pundok sa mga matoohon maoy numero uno nga tigsunod sa matag letra sa balaod. Ang mga Pariseo gitahud ug gihangad sa mga tawo tungod sa ilang mahadlokon nga pagsunod sa kasugoan.
Ang balaod gimugna alang sa kahapsay, kalinaw ug kalamboan sa katawhan. Tungod niini, maisip nato ang balaod nga sulugoon sa mga tawo. Magpabilin ang balaod nga maayo kon kini magsilbi para sa kaayohan sa katilingban. Dinhi ang problema sa mga Pariseo -- tungod sa ilang naghinobra nga pagtahud sa balaod nalimtan nila nga ang balaod gihimo para sa tawo, dili ang tawo para sa balaod. Pananglitan, gihimo nila nga mas bug-at ang pagsubay sa balaod sa Adlaw nga Igpapahulay kaysa pag-ayo sa usa ka masakiton. Mabutang na hinuon nga ang tawo maoy sulugoon sa balaod.
Diha sa ebanghelyo karon si Cristo nagdasig sa mga tinun-an sa pagsunod sa maayong pagtulun-an sa mga magtutudlo sa Balaod ug mga Pariseo. Apan, nagpahimangno usab siya sa dili pagsunod sa ilang binuhatan tungod kay kini wala mosibo sa diosnong mensahe sa gugma nga ilang giwali. Ang balaod angay gayud nga ubanan sa gugma ug kalooy kay kon dili mahimo lamang kining bug-at nga palas-onon sa mga tawo.
Gawas sa ilang kakulang sa pagkamatinud-anon, gisaway usab ni Jesus ang pagkamapasigarbohon sa mga Pariseo ug magtutudlo sa Balaod. Gipasigarbo nila pag-ayo ang ilang pagkamagtutudlo, pagkaamahan ug pagkapangulo sa katawhan. Gipangita nila kanunay ang pagdayeg sa mga tawo. Kini nagpakita lamang sa tinuod nilang tumong sa pagpangalagad – pagdayeg para sa ilang kaugalingon, dili para sa Dios.
“Usa ra ang inyong Magtutudlo”. Pinaagi niini gipasabut ni Jesus nga ang tanang kahibalo ug kamatuoran nagagikan sa Dios. Ang usa ka pari, titser, o ginikanan magtudlo sa unsay sakto ug tinuod. Dili sila maoy magbuot kon unsay maayo ug kon unsay kamatuoran.
“Usa ray inyong Amahan”. Gipaklaro ni Jesus sa mga tinun-an nga ang Dios lamang ang tuburan sa tanang kinabuhi dinhi sa kalibotan. Ang mga pari matawag og amahan sa kalag sa katawhan tungod kay sila man ang nagbunyag kanila ug tigdala sa sakramento. Apan ang sakramento o grasya gikan sa Ginoo ug dili iya sa mga pari. Ang mga ginikanan matawag og amahan sa ilang mga anak tungod kay sila man ang instrumento sa paghatag og bag-ong kinabuhi. Apan ang tag-iya sa kinabuhi mao ang Dios, dili ang kalibotanong amahan.
“Usa ra ang inyong pangulo”. Pinaagi niini gipasabut ni Jesus ang mga tinun-an nga ang kabubut-on sa Ginoo lamang ang angay nilang sundon. Kon ang mga pangulo sa katawhan magtudlo sa mga butang nga dili matarong o diosnon, nan mawad-an sila og kredibilidad sa katawhan sa Dios.
Pamalandongan nato kini:
1. Sa atong pagsunod sa mga balaod sa Simbahan ug sa gobyerno nahimo ba kitang mahigugmaon ug maloloy-on?
2. Sa atong pagkapari, pagkamagtutudlo, pagkaginikanan, o pagkapangulo, gidayeg ba nato ang Dios ug gisunod ang iyang kabubut-on?
No comments:
Post a Comment