1 Hari 17:10-16;
Hebreo 9:24-28; Marcos 12:38-44
Duha ka byuda ang
nahimong bida sa mga pagbasa karong Domingoha.
Diha sa unang
pagbasa, si propeta Elias nangayog tubig ug pan sa usa ka byuda nga iyang
nakita nga namunit og lipak. Dihay dakong kagutom atong lugara ug usa na lang
ka kan-anan ang nahibilin para sa maong byuda ug sa iyang anak nga lalaki. Apan
bisan sa maong kahimtang, ang maong byuda wala modumili sa pagtabang sa propeta
nga gigutom. Mitoo siya sa pulong sa propeta nga ang Dios maoy maghatag kanila
og probiso ning panahon sa kagutom. Ug tuod man, ang iyang garapon wala mahutdi
sa harina ug ang iyang botelya wala mahubsi sa lana hangtod nga natapos ang
huwaw sumala sa giingon ni Elias. Ang byuda nakasinati nga ang Dios dili gayod
magpasagad sa tawo nga magbuhat og
maayo.
Ang ebanghelyo
nagsaysay mahitungod sa laing byuda nga mihalad og duha ka dako didto sa
panudlanan sa templo. Para kang Jesus, dalaygon kaayo kining maong byuda tungod
kay “gihatag niya ang tanan nga iyaha, ang iyang kabuhian”. Mas bililhon ang
halad ning byuda tungod kay naghatag siya gikan sa iyang kakabos, samtang ang
kadaghanan naghatag sa ilang mga sobra. Nakita ni Jesus ang pagkamatinud-anon
sa byuda diha sa iyang paghalad og sakripisyo sa templo, usa ka butang nga wala
niya makita sa uban. Para kang Jesus, ang mga hinalad sa mga magtutudlo sa
Balaod walay bili tungod kay sila mga tigpakaaron-ingnon ug daotan ang ilang
binuhatan.
Ang kaayo nga
gibuhat ning duha ka byuda makapatandog gayod ilabi na kon masabtan nato ang
ilang ubos nga kahimtang diha sa katilingban. Sa kultura sa mga hudeyo, ang
asawa walay kaugalingong katungod; magsalig lamang siya sa iyang bana. Nga sa
ato pa, ang usa ka byuda mawad-an dili lamang sa usa ka bana kondili sa tawo
nga iyang gisandigan. Ngano nga nagpabilin man sila nga maayo ug manggihatagon
sa isigkatawo ug sa Ginoo taliwala sa ilang kapobrehon? Walay sayon nga tubag
ning maong pangutana, apan nasayod kita nga adunay mga tawo nga maayo gayod og
kabubut-on bisan sa kalisod sa ilang sitwasyon.
Gi-feature sa usa ka
TV program ang usa ka babaye nga volunteer sa relief operation para sa mga
biktima sa bagyo. Nahinungan kining maong babaye tungod kay siya usa usab ka
biktima sa bagyo ug nagpuyo na karon sa evacuation center. Ang babaye
gipangutana: “Unsa may nakadasig nimo sa pagtabang sa relief operation nga ikaw
biktima man usab sa bagyo?” Ug ingon niini ang iyang tubag: “Una, angay ako
magpasalamat sa Dios tungod kay bisan nawad-an akog balay ug mga kabtangan,
ania buhi pa ako. Dili ba mas importante ang kinabuhi kaysa mga butang?
Ikaduha, tinuod naglisud ako, apan mas grabe pa ang kalisud sa uban. Daghang
mga tawo ang mas tabangonon pa kay kanako.”
Ang maong babaye
usa ka tinuod nga sumusunod ni Cristo. Nasayod siya unsa ang mas mahinungdanon
sa kinabuhi; nasayod siya nga ang mga kalibutanong butang dili angay
pakamatyan. Sama sa duha ka byuda ug sama kang Cristo, kining maong babaye
makamao nga malimot sa iyang kaugalingon aron sa pagtabang sa uban. Samtang
nagtan-aw ako sa maong babaye didto sa TV, akong nakita kaniya ang panagway sa
tawo nga malinawon ug malipayon. Tinuod gayod ang giingon ni Jesus: “Ang
mawad-an sa kinabuhi tungod kanako, makakaplag hinuon niini” (Mateo 10:39).
Pamalandong nato
kini:
- Asa man kutob ang atong pagkamanggihatagon? Motabang ba
kita bisan sa atong kawad-on o motabang lamang kita panahon sa
kahamugaway?
- Unsa man ang atong ginahalad sa Ginoo – ang ato bang mga
salinsalin nga bahandi o ang atong tibuok kinabuhi?
- Ang atong pagsimba sa Ginoo inubanan ba sa maayong
kasingkasing o pakitangtao lamang? Ang atong paghatag og limos sa simbahan
dinuyogan ba sa maayo o sa daotan nga binuhatan?