Dan 12:1-3; Heb 10:11-14, 18; Mk 13:24-32
Nakahukom ang Ginoo nga tapuson na ang kalibutan human sa 3 ka adlaw.
Busa gisugo niya ang mga pangulo sa pagpahibalo sa ilang katawhan mahitungod sa
katapusan sa kalibutan.
Pope Benedict: “Katawhan sa Dios, aduna koy daotan ug maayong balita.
Ang daotang balita mao nga matapos na ang kalibutan human sa 3 ka adlaw; ang
maayong balita mao nga makab-ot na nato ang kaluwasan nga atong gipangandoy.”
Obama: “Maisog nga katawhan sa Amerika, aduna koy daotan ug maayong
balita. Ang daotang balita mao nga matapos na ang kalibutan human sa 3 ka
adlaw; ang maayong balita mao nga dili na kita maproblema sa kahimtang sa atong
ekonomiya.”
Aquino: “Mga igsoon kong Pilipino, aduna koy daotan ug maayong balita.
Ang daotang balita mao nga matapos na ang kalibutan human sa 3 ka adlaw; ang
maayong balita mao nga dili na ninyo mabayran ang inyong mga utang.”
Unsa kahay atong bation kon makadungog kita nga matapos na ang
kalibutan human sa 3 ka adlaw? Isipon ba nato kini nga maayo o daotang balita? Malipay
ba kita o malisang? Sa pagkatinuod, daghan kanato ang mobatig kahadlok kon
makadungog og mga panagna mahitungod niini. Pila na ba ka panagna mahitungod sa katapusan sa kalibutan ang
atong nadungog sukad pa sa atong pagkabata?
Ang Balaang Kasulatan adunay mga panagna mahitungod sa katapusan sa
panahon. Gitawag kinig “Apocalyptic Writings”, mga sinulat nga nagpadayag sa
mga misteryosong kamatuoran mahitungod sa Ginoo, sa dagan sa kinabuhi sa tawo,
ug sa katapusan sa kalibutan. Kabahin ning “Apocalyptic Writings” mao ang unang
pagbasa nga gikan sa sulat ni propeta Daniel ug ang ebanghelyo sumala ni San
Marcos nga atong nadungog karong adlawa. Si Daniel nagkanayon nga muabot “ang
panahon sa labihan kadakong kasakit nga wala pa gayod masinati hangtod karon”.
Ug diha sa ebanghelyo, si Jesus mipasabot nga “human sa makalilisang nga
panahon, modulom ang adlaw, ang bulan dili na modan-ag, ang mga bitoon
mangatagak gikan sa kawanangan, ug matay-og ang tibuok kalibutan.”
Unsa man ang katuyoan ning “Apocalyptic Writings”? Kon atong basahon sa
iyang kinatibuk-an, atong masabtan nga kini gisulat dili aron sa pagpanghadlok
sa mga tawo kon dili aron sa paghatag og dakong paglaum sa tanang mga magtotoo.
Pananglitan, si propeta Daniel nag-ingon nga sa pag-abot sa panahon, “Ang
nakabaton og kaalam mosidlak sama sa dan-ag sa kalangitan ug ang nagtudlo og
kaangayan sa katawhan mosidlak sama sa kabitoonan hangtod sa kahangturan”. Nga
sa ato pa, ang katapusan sa kalibutan mao unya ang adlaw sa kadaogan sa mga
matarong. Mao usab kini ang tema sa ebanghelyo: “Makita sa katawhan ang Anak sa
Tawo nga moabot diha sa panganod uban sa dakong gahom ug himaya. Ipadala niya
ang mga anghel aron pagtigom sa piniling katawhan . . .”
Ang paglaom diay, dili ang kahadlok, maoy angay nga maghari kanatong
mga magtotoo diha sa atong pagpaabot sa Ikaduhang Pagbalik sa Ginoo. Apil sa
atong pag-ampo diha sa Santos nga Misa mao ang pag-ingon: “Mangayo kami kanimo,
Ginoo, nga imo kaming luwason sa tanang daotan. Hatagi kami sa kalinaw niining
panahona aron tinabangan sa imong kalooy mahalikay kami sa tanang kadaot diha
sa among mahinangpon nga pagpaabot sa pagbalik sa imong anak nga si Jesu-Cristo
among manunubos.” Imbis nga malisang, kitang mga Kristiyano angay nga
magmahinangpon sa pag-abot sa katapusan sa kalibutan tungod kay kini mao ang
adlaw sa pagbalik ni Jesus, ang adlaw sa atong kaluwasan, kanus-a matapos ang
tanang kasakit ug kamatayon.
Gawas sa Dios Amahan, walay laing nasayod sa adlaw o takna sa katapusan
sa kalibutan. Tingali mao kini ang pamaagi sa Dios sa pagsukod unsa gayod kita
kamatinud-anon ug kamaunongon Kaniya. Kasagaran kanato dili motrabaho sa
gimbuhaton kon layo pa ang “deadline” nga adlaw. Aduna kitay kinaiya nga mag-relax
una ug magpabagdoybagdoy tungod kay maghunahuna kita nga aduna pay igong
panahon. Ug tungod niini, daghan kanato mahutdan sa panahon o mamatay nga
daghan og “unfinished projects”. Ang
tinago nga adlaw sa pag-abot sa Ginoo mao ang maghagit kanato sa pagpuyo
sa kinabuhi nga kanunay'ng andam sa adlaw sa paghukom.
Usa ka tigulang nga pari ang naabtan sa kusinero sa kumbento nga
nag-inum og usa ka botelya nga beer samtang nagtan-aw sa dula sa basketbol diha
sa TV. Kinomedya nga nangutana kining kusinero: “Padre, kon moanhi ang anghel
sa kamatayon aron pagpahibalo kanimo nga kuhaon kana karong tungang gabii, unsa
may imong buhaton?
Ang tigulang nga pari kalmado nga mitubag: “Wala. Tiwason lang nako
kining dula sa basketbol ug kining beer. Unya matulog dayon ko.”
Unsa
kaha kita? Kon moanhi si Kamatayon aron pagpahibalo kanato nga mamatay na kita
sa sunod adlaw, unsa kahay atong buhaton? Tingali matarantar dayon ta sa pag-adto
sa simbahan, sa pagpangayog pasaylo, sa pagpakighiuli sa atong mga kaaway, sa
pagbayad sa utang, ug uban pa. Ang pangutana mao kini: Ngano nga magpaabut pa
man kita sa duol nga katapusan? Ngano man nga dili nato buhaton ang angay'ng
buhaton karon? Sa eskuylahan, gitudloan kita nga dili na maghulat og ugma kon
unsay atong mahimo karong adlawa. Busa, buhaton na nato ang sakto karon, ug dili
na kita magpaabot pag ugma pohon.