Ez 2: 2-5; 2 Cor
12: 7-10; Mk 6: 1-6
Usa
ka Domingo niana, nagwali ang pari: “Kon magpuyo kita’g matarong nga kinabuhi,
makasulod kita sa gingharian sa Dios!”
Dihay
hubog nga nagbugal-bugal sa pag-ingon: “Kadungog nako ana dre.”
Wala
panumbalinga sa pari ang hubog ug nipadayon siya sa pag-ingon: “Apan kon
salawayon ang atong binuhatan, sa impiyerno gayod ang atong padulngan.”
Ug
nitingog na usab ang hubog: “Ehem . . . kadungog nako ana dre.”
Nahutdan
sa pasensya ang pari ug nisinta siya sa hubog: “Hoy hubog! Nganong sigi kag
bugalbugal diha? Suntokon ta ka ron!”
Nahadlok
ang hubog, dayon niingon: “Aw kana maoy bag-o dre. Karon lang ko kadungog nga
duna diay pari nga manuntok.”
Ang mga pagbasa
karong Domingoha naghisgot mahitungod sa kalisod sa kinabuhi sa usa ka propeta.
Sa Balaang Kasulatan, ang propeta giila nga usa ka tawo nga sinugo sa Dios aron
pagdala’g mensahe para sa iyang katawhan. Kadaghanan kanila dili paminawon,
lutoson, ug patyon sa mga daotang tawo.
Sa unang pagbasa,
ang Dios nagpadala kang Ezekiel ngadto sa mga Israelita – usa ka katawhan nga
masupilon. Nakahibalo si Ezekiel nga kining mga tawhana mga gahi’g ulo. Apan
bisan nasayod nga dili siya paminawon, si Ezekiel niadto gihapon sa mga
Israelita aron pagdala sa mensahe sa Dios. Maminaw man ang katawhan o dili, ang
importante nga masayod sila nga adunay propeta nga nakig-uban kanila. Ang
propeta maoy magpakita sa makanunayong pag-amoma sa Ginoo haloyo sa
pagkamasalaypon sa tawo.
Diha sa ebanghelyo,
si Hesus nakasinati sa susamang kalisud sa pagsangyaw ngadto sa iyang kaugalingong
katawhan. Ang mga tawo nakaila kaniya nga anak lamang sa usa ka panday. Tungod
niini, wala nila tagda ang iyang mga bulawanong pagtulun-an. Si Hesus mismo
nakaingon: “Walay propeta nga madawat sa iyang kaugalingong lungsod.” Tungod sa
kakulang sa pagtoo sa mga tawo, si Hesus walay nahimong milagro sa ilang lugar.
Si Pablo, sa
ikaduhang pagbasa, nagpadayag og laing problema sa usa ka propeta. Dako kaayo
ang iyang kadasig nga magsangyaw sa pulong sa Dios, apan nabati usab niya ang
iyang pagkatawhanon. Nagpakilooy siya sa Ginoo nga tangtangon ang iyang kahuyang, apan ang Dios nag-ingon
kaniya: “Ang akong grasya igo na nga makalig-on kanimo. Ang katakos maangkon pinaagi sa pagdawat sa
kaugalingong kahuyang.”
Kining mga pagbasa
magpahinumdum kanato sa atong bokasyon sa pagka-propeta. Isip mga binunyagan,
kita adunay tahas sa pagdala sa mensahe sa Dios ngadto sa uban – ginikanan,
igsoon, anak, higala, silingan, o kauban sa trabaho. Pinaagi sa atong mga
pulong ug panig-ingnan, atong tabangan ang atong isigkatawo nga makasinati sa
mahigugmaong presensya sa Dios.
Usa
ka pari ang nanghambog sa iyang kauban nga madre: “Sister, ang Bibliya
nag-ingon nga walay propeta nga dawaton sa iyang kaugalingong katawhan. Pero
ngano man nga pinangga man ko sa mga tawo sa among lungsod? Ila akong pakan-on,
paimnon, ug hatagan sa daghang mga donasyon.”
Ug ang madre miingon,
“Padre, propeta ka ba diay?”
Daghang mga tawo
ang ganahan sa pari nga magsigi lag pakatawa sa iyang homiliya. Dili magsaway.
Dili magpahimangno. Apan, kining matanga sa pari dili tinuod nga propeta tungod
kay ang tinuod nga mensahero sa Dios magsulti gayod sa kamatuoran. Magsulti
siya sa tinuod ug dili lang sa unsay nindot paminawon sa mga tawo. Magsaway
siya sa mga daotang binuhatan ug magpahinumdum mahitungod sa kabubut-on sa
Dios.
Dili lang sa mga
pari kita makakita og kakulangon sa pagsangyaw kondili bisan sa mga laygo.
Aduna bitaw mga tawo nga mokomentaryo, “Nindot ning atong mayor kay dili
mangasaba.” Ang ubang mga anak moingon, “Ganahan gyod mi sa among daddy kay
dili mamadlong.” Naa puy mga estudyante nga moingon, “Muangay mi kaayo sa among
titser kay pasagdan lang mi magsabasaba.” Ganahan ta sa mga tawo nga dili
manaway sa atong sinultihan ug binuhatan. Pero ang pangutana mao kini: “Gibuhat
ba nila ang ilang tahas isip mga propeta sa Dios para sa katawhan?”
Kasagaran, dili
nato mapuy-an ang atong pagkapropeta tungod kay dili kita ganahan manghilabot
sa kinabuhi sa uban. “Ila man kanang kinabuhi, pasagdi lang na sila.” “Dili
lang gud ta maghilabtanay.” “Pagkinabuhi mo og inyo kay magkinabuhi lang pud
kog ako.” Kining batasana dili Kristohanon tungod kay kitang mga binunyagan
angay nga magpakabana sa usag-usa. Tinuod, dili maayo ang manghilabot, pero
dili man sayop ang manginlabot. Ang atong igsoon o kauban nga magkinabuhi supak
sa kabubut-on sa Dios angay natong badlongon. Kini mao ang pagpanginlabot nga
gisugo ni Kristo sa iyang mga tinun-an. Buhaton nato ang pagpahimangno sa paagi
nga inigsoon ug puno sa respeto.
Ang laing hinungdan
ngano nga magpanagana kita sa atong pagkapropeta mao ang atong pagkatawhanon.
Maulaw ta magtudlo unsa ang angay tungod kay makasasala man usab kita. Maglisud
kita sa pagsaway sa binuhatan sa uban tungod kay aduna man pud kitay kahuyang.
Apan dili kini mao ang angay natong bation. Hinoon, sama kang Pablo, angay
kitang mangayo sa Ginoo og grasya nga maoy magdasig kanato sa pagsangyaw sa
Maayong Balita ngadto sa uban. Ang tanang propeta adunay pagkatawhanon, adunay
mga sala. Apan ang Dios maoy magpuno sa atong kakulang ug maghimo kanatong mga
epektibong mensahero ngadto sa mga tawo.
Unsa may atong
buhaton kon ang atong pahimangno dili paminawon sa atong isigkaingon? O, kon
ang atong pagpakabana isipon nga daotan sa atong mga silingan? Atong sabton nga
ang tahas nga gisangon sa Dios kanato mao lamang ang pagsangyaw sa iyang
mensahe pinaagi sa atong mga pulong ug buhat. Mamunga man kini o dili, trabaho
na kini sa Dios. Sa pagkatinuod, ang Dios, ug dili kita, ang makausab sa
kasingkasing sa tawo. Sa ato pa, buhaton lang nato ang atong papel isip propeta
ug itugyan ta sa Dios ang katumanan niini.
No comments:
Post a Comment