Lucas 4:21-30
Sa ebanghelyo karon nasuko pag-ayo ang mga tawo kang Jesus
ug gusto nila siya nga ihagbong sa pangpang. Unsa may ilang gikasuk-an?
Naglagot ang mga tawo kang Jesus tungod kay nagwali siya sa
ilang lugar apan wala maghimo’g milagro. Nakadungog sila sa talagsaong
gipanghimo ni Jesus sa laing dapit ug gusto nila nga maghimo siya’g mga milagro
nga mas labaw pa sa iyang gihimo sa ubang lugar. Tingali naghunahuna sila nga kon
tinuod kining tawhana nga gamhanan, angay niyang milagrohan og una ang iyang
mga kababayan. (Dili ba Pinoy man sab kini nga panghunahuna?). Apan, para kang
Jesus, dili man kini ang sakto’ng kinaiya ug angay’ng pamaagi. Ug gani,
nagpasumbingay pa siya nga ang mga propeta, sila si Elias ug Eliseo, niuna
pagtabang sa mga hentil, dili sa mga Hudiyo. Tungod niini, nainsulto pag-ayo
ang mga Hudiyo nga naminaw kang Jesus.
Si Jesus nakasabot nga ang iyang misyon para sa tanan ug nga
dili siya angay’ng magpihigpihig sa iyang pagpangalagad. Bisan ang mga propeta
sa Karaang Kasabutan nasayod nga ang gugma sa Ginoo dili lang para sa mga Hudiyo
kondili para sa tanan. Pananglitan diha sa unang pagbasa, si Jeremias gipili sa
Ginoo aron mahimong propeta sa “mga nasod”, nga sa ato pa, ngadto sa tanang
katawhan.
Unsa man ang mga hagit ning ebanghelyo para kanato karon?
Una sa tanan, si Jesus nagdasig kanato sa paghigugma ug
pag-alagad sa malangkubong paagi o sa walay pagpilipili. Ang usa ka Kristiyano
angay nga maglantaw sa kaayohan sa kadaghanan, dili lang sa mga tawo nga duol
sa iyang kinabuhi. Ang tinuod nga gugma andam mogakos sa tanan, dato man o
pobre, edukado man o ignorante, matarong man o masalaypon. Ang gugma nga
magpihigpihig dili tinuod nga gugma. Nindot kini nga pahimangno para kanato nga
adunay mentalidad nga “pang-pamilya” o “pang-pundok” lamang. Ang atong gugma kutob
ra sa balay o sa gamay nga katilingban, dili pang-nasud o pang-kalibutan.
Tungod niini, pwede nato nga masakripisyo ang kaayohan sa nasud para sa
kabulahanan sa atong pamilya o kahigalaan.
Dugang pa niini, si Jesus nag-aghat kanato sa pagbarog o
pagsulti sa kamatuoran, bisan pa kon adunay masakitan. Nasayod siya nga sa iyang
pagsaway sa linaog nga batasan ug kinaiya sa mga tawo, daghan ang masuko
kaniya. Apan bisan pa niini, gisulti niya ang tinuod. Dili bale na kon adunay
masakitan o kon siya pagasakiton, basta lamang molutaw ang kamatuoran. Ang
kamatuoran ug kaayohan sa tanan maoy angay ipatigbabaw kaysa personal nga
interes. Maayo usab kini nga pahimangno tungod kay daghan kanato makaako sa
pagtalikod sa maayong prinsipyo aron lamang sa pagdepensa sa personal
nga interes.
Sa usa ka baryo adunay
dalan nga apeke ug kurbadahon kaayo. Daghang motorsiklo ug jepney nga
depasahero ang maaksidente sa maong dapit. Diha sa iyang mga wali, ang pari
kanunay magdasig sa mga tawo nga mahimong “Buotang Samaritano” sa mga mabiktima
sa dalan. Tuod man, ang mga tawo abtik nga motabang kon adunay mahitabo sa
maong dalan.
Usa ka adlaw niana,
dihay alagad sa Simbahan nga misugyot nga palapdan ang maong dalan aron malikayan
ang dugang nga aksidente. Kabahin sa yuta nga makuhaan unta sa pagpalapad sa
dalan gipanag-iya sa opisyal sa lungsod, nga nahibaloan nga dili uyon sa maong
plano. Ang alagad misugyot sa pari nga maoy paduolon ug pahangyoon sa mayor.
Apan ang pari miingon nga dili lang siya manginlabot sa politika. Pagkasunod
Domingo, ang pari nagpadayon sa pagdasig sa mga tawo diha sa wali nga motabang
sa mga madisgrasya sa kalsada.