Is
35:4-7a; Jas 2:1-5; Mk 7:31-37
Didto
sa kusina, gipangutana ni Lolo si Lola: “Unsay imong giluto day?”
Walay
nadungog nga tubag si Lolo. Sa iyang hunahuna, mura'g nabungol na ang
iyang asawa. Busa, mipaduol siya og gamay, dayong pangutana og usab:
“Unsay imong giluto day?”
Wala
gihapoy nadungog nga tubag si Lolo ug nakaingon siya sa iyang
kaugalingon: “Pastilan, tigulang na gyud ang akong asawa kay bungol
na.” Busa, gitaparan na gyud niya si Lola ug sa makusog nga tingog
iyang gipangutana: “Day, unsa lage ang imong giluto?”
Unya
milingi kaniya ang iyang asawa ug namulong: “Dong, ganina ra kong
mitubag nga adobong manok ang akong giluto! Unsa man nabungol na ka?”
Ang
inila nga mag-aawit nga si Freddie Aguilar adunay kanta nga
nag-ulohan “Bulag, Pipi at Bingi”, nga nahimo nga sikat dili lang
tungod sa iyang nindot nga tono kondili tungod usab sa iyang maayo
nga mensahe. Gipasabot sa maong awit nga bisan sa ilang kahimtang,
ang mga buta, amang ug bungol matawag nato nga bulahan: Ang buta layo
sa kasal-anan, ang amang mahimong daygon ni bisan kinsa, ug ang
bungol walay madunggan nga kagubot ug bagolbol.
Ang
mga pagbasa karong Domingoha nagpakita og laing rason ngano nga ang
mga tawong may kawad-on sama sa buta, amang ug bungol tawgon nga
bulahan: Kini tungod kay sila haduol sa kasingkasing sa Dios. Si
propeta Isaias nagsangyaw sa pagabuhaton sa Dios sa mga tawo nga
adunay kapansanan: “Unya, ang mata sa buta makakita ug ang
dalunggan sa bungol makadungog. Ang bakol manglukso sama sa osa ug
ang dila sa amang moawit ug mosinggit.” Kining maong panagna
gihatagan og katumanan diha kang Jesus nga migahin og dakong panahon
sa pagpanambal sa mga tawo nga may balatian ug kakulangon.
Pananglitan, diha sa ebanghelyo karon, giayo ni Jesus ang tawo nga
bungol ug amang.
Sa
Balaang Kasulatan, ang buta, amang, bungol ug bakol maoy hulagway sa
mga tawo nga kabos. Sa daghang higayon, ang mga pobre, tungod sa
kawad-on, dili makakita, dili makasulti, dili makadungog ug dili
makalakaw. Tungod niini, sila ang numero uno sa kasingkasing sa Dios
ug sila ang unang makadawat sa kaluwasan nga gidala ni Cristo.
Usa
ka bakol ang migawas gikan sa simbahan human magsimba. Gipangutana
siya sa usa ka tawo, “Motoo ka ba nga ang Dios mahigugmaon?”
“Sa
walay pagduhaduha,” tubag sa bakol.
“Sa
unsa mang pagkahitaboa nga ang usa ka mahigugmaong Dios makatugot nga
maingon ana ang imong kahimtang?” dugang pangutana sa tawo.
Ug
ang bakol mitubag, “Gitugot niya kini aron ang mga tawo makasabot
nga bisan sa kakulangon ang tawo pwede nga magmalipayon.”
Sa
unsa mang paagiha ang mga kabos ug may kapansanan mahimong
magmalipayon? Gawas sa gipanghimo ni Jesus, sa unsa mang paagiha
mapabati sa Dios ang iyang gugma ug pagtagad alang sa mga kabos ug
mga may kapansanan karon?
Pinaagi
sa Iyang walay kinutoban nga kinaadman, gipahiluna sa Dios ang mga
parte sa lawas sa tawo nga magtinabangay sa panahon nga may usa
kanila nga maluya o mawala. Kini ang napamatud-an sa syensa ug sa
kasinatian. Kon ang usa ka tawo mabuta, mokusog ang iyang pandungog.
Kon ang usa ka tawo mabungol, mokusog ang iyang panimhot. Ug kon ang
usa ka tawo mawad-an sa panimhot, mokusog ang iyang pagbati.
Sa
susamang paagi, gipatigayon usab sa Ginoo nga ang mga sakop sa iyang
katawhan magtinabangay sa panahon nga may usa kanila nga maglisod. Kinaiyahan sa tawo ang mobati og kalooy sa isigkaingon nga nag-antos sa kawad-on. Inubanan sa maayong espiritu,
ang tawo molihok aron sa pagtabang sa iyang isigkatawo.
Busa,
ang hagit nato karon mao ang pagsubay sa plano ug tinguha sa Dios
para kanatong tanan. Sama kang Cristo, mobati kita og dakong kaluoy
sa kahimtang sa mga kabos ug masakiton ug molihok para sa ilang
kaayohan.
Pamalandongan
nato kini:
- Kinsa man ang mga tawo nga adunay kapansanan diha sa atong palibot? Nakaila ba kita ug nibatig og kalooy para kanila?
- Unsa may atong nahimo o giplanohan nga himoon para sa atong mga igsoon nga may kapansanan?