Ez 34:11-12, 15-17;
1 Cor 15:20-26, 28; Mt 25:31-46
Ang katapusang
Domingo sa Liturhikanhong Kalendaryo mao ang piyesta sa Kristo nga Hari. Tinuyo
ang pagtakdo niining maong adlaw tungod kay buot ipakita sa Simbahan nga sa
katapusan sa panahon si Kristo ilhon nga Hari sa tibuok kalibutan. Si Pope Pius
XI mao ang nagpahiluna niining maong kasaulogan diha sa liturhiya niadtong tuig
1925.
Ang unang pagbasa
nagpakita kanato unsa nga matang sa Hari ang Dios. Si Yahweh gipaila nga usa ka
magbalantay sa karnero – maalimahon (“Ako mismo ang mag-alima ug magbantay
kanila”), manluluwas (“Pangitaon ko sila ug tapukon”), mananambal (“Bugkosan ko
ang ilang mga samad ug ayohon ko ang mga nagluya”) ug maghuhukom (“Himoan kog
ilhanan ang mga karnero ug mga kanding”). Unya, si San Pablo, diha sa ikaduhang
pagbasa, nagpaila kang Kristo nga mao ang Labing Gamhanan sa tanan, nga
mibuntog sa kamatayon, ug nga maoy maghatag og kinabuhing dayon sa tanan nga
motoo kaniya. Sa katapusan sa panahon, ang tanan moila kang Kristo nga Hari ug
moyukbo kaniya.
Ang ebanghelyo
nagpahimangno kanato unsay mahitabo sa katapusan sa panahon. Pinaagi sa
sambingay, atong masabtan nga moabut ang higayon kanus-a si Kristo maglingkod
sa iyang trono isip maghuhukom, ug kitang tanan pagahukman sumala sa atong mga
buhat sa gugma ug kalooy ngadto sa atong isigkatawo. Kining ebanghelyo maghatag
kanato og bag-o nga matang sa presensya sa Dios dinhi sa kalibutan. Ang Dios
makig-uban kanato dili lamang isip usa ka magbalantay sa karnero, kondili usab
isip tawo nga angay natong tabangan ug higugmaon. Ang atong kaluwasan magdepende
unya sa atong pagtratar kang Kristo diha sa mga kabos ug timawa – mga tawong
gigutom, giuhaw, langyaw, hubo, masakiton ug mga binilanggo. Si Mother Teresa
nag-ingon: “Kining mga tawhana gigutom dili lamang sa pagkaon, kondili sa
gugma; hubo dili lamang sa biste, kondili sa tawhanong dignidad ug respeto;
walay kapahulayan dili lamang tungod kay walay balay, kondili tungod sa ilang
pagkasinalikway. Kini sila mao si Kristo nga nagtakuban ug nakig-uban kanato.”
Niining piyesta ni
Kristo nga Hari, kita gihagit sa pagbuhat niining duha ka dagkong butang:
Ang una mao ang
tinud-anay nga pagpangita sa Ginoo diha sa mga panagway sa atong mga kaigsoonan
nga nagsubo ug nagkalisudlisud. Usa kini ka hagit sa pagpakighiusa sa katawhan
nga nag-antos, sama sa gibuhat ni Mother Teresa sa mga masakiton ug himalatyon.
Sugdan nato kini sa paghimo diha sa atong tagsatagsa ka panimalay ug
katilingban, diha sa mga sakop sa atong pamilya, kaparyentihan, ug mga
kasilinganan. Kinsa man kanila ang nanginahanglan pag-ayo sa atong presensya,
pagpakaban ug pagtabang?
Ug ang ikaduha mao
ang paggamit sa atong kapasidad o gahum aron pag-alagad sa Dios nga atong Hari.
Mangutana kita sa atong konsensya: Unsa may atong nahimo isip opisyal sa
lungsod, pari sa simbahan, doktor, abogado, negosyante, magtutudlo, trabahante,
o ginikanan aron mapatunhay ang paghari sa Dios dinhi sa kalibutan? Gigamit ba
nato ang atong kahibalo o talento alang sa kaayohan sa katawhan sa Dios o alang
lamang sa pagpasikat sa atong ngalan?
Kon kita
matinud-anon na nga migamit sa atong gahum ug inpluwensya aron pagtabang sa mga
nanginahanglan o pagpagaan sa kalisud nga gipas-an sa uban, makahuloganon ang
atong pagsinggit karon: Christus vincit! Christus regnat! Christus imperat! (Si
Kristo nagmadaugon! Si Kristo nagdumala! Si Kristo naghari!)
No comments:
Post a Comment