Juan 18:1-19:42
Ang krus
nagpasabut og pag-antos ug pagsakripisyo. Adunay krus nga magagikan sa
kinaiyahan sama sa katigulangon, sakit ug “natural calamities”. Aduna usay krus diha sa atong pagtuman sa mga
katungdanan (pagka-pari, pagka-mayor, pagka-ginikanan, ug uban pa). Pipila sa
atong krus mao ang atong isigkatawo (anak, silingan, higala, ug kaaway). Ug naa
puy krus nga bunga sa atong pagpakasala ug daotang binuhatan.
Karong hapona,
atong simbahon ang Balaang Krus ni Kristo. Unsa man ang Krus sa Ginoo? Ang Krus
nga gipas-an ni Kristo mao ang atong mga kahuyang ug sala. Ang Unang Sulat ni
San Pedro (2:24) nag-ingon: “Gipas-an niya kining Krus ngadto sa kalbaryo aron
nga kita mamaayo ug mahimong matarong atubangan sa Ginoo.” Gipanagna usab
kining daan sa Libro ni propeta Isaias (53:4): “Atua ang kasakit nga Iyang
pagasination; atua ang kagul-anan nga Iyang pagapas-anon... Sa Iya ihatag ang
silot nga maoy maghatag og kalinaw. Sa Iyang mga samad kita makadawat og
kaayohan.”
Ang Krus ni Kristo
mao ang matang sa krus nga makaluwas ug makasantos. Gipas-an niya kini gumikan
sa Iyang dakong gugma sa mga tawo. Sa ebanghelyo ni San Juan (15:13) si Kristo
nag-ingon: “Wala nay gugma nga makalabaw pa sa gugma sa usa nga mohatag sa
iyang kinabuhi alang sa isigka-ingon”. Ug kini mao ang iyang gibuhat para
kanato diha sa krus. Tungod kang Kristo, ang krus nahimong larawan sa
mahigugmaong Dios.
Niniing Biernes
Santo, mangutana kita sa atong kaugalingon: Unsa o kinsa man ang krus nga atong
gipas-an karon. Managlahi ang matang ug gidak-on sa krus sa matag tawo. Pero,
kitang tanan aduna gayoy krus nga gipas-an. Kini nga kamatuoran maghatag kanato
og consolasyon, Wala kita mag-inusara sa pagpas-an sa krus. Kaganina, samtang
nag-estasyon kita sa krus padulong sa Bukid, gibati nako ang dakong consolasyon
nga nakita ang daghang tawo nga mikuyog. Bata ug tigulang. Nabati nako nga wala
ako mag-inusara sa pagsunod ni Kristo. Ingon usab niini ang atong bati-on kon
makita nato nga wala kita mag-inusara sa atong mga problema. Ug daghang mga
tawo mas dako pa kaayo og problema kay kanato. Kon mabug-atan kita sa atong
krus, tan-awon lamang nato ang krus sa uban, ilabi na ang gipas-ang krus sa mga
“terminal patients” ug sa mga biktima sa krimen ug katalagman. Labing siguro,
atong maamgohan nga ang krus sa ubang mga tawo mas bug-at pa kaysa atoa.
Ngano nga angay
man natong pas-anon ang atong krus? Ang pagpas-an sa krus bililhong kabahin sa
pagsunod ni Kristo. Ang Ginoo mismo ang miingon sa ebanghelyo ni San Marcos
(8;34): “Ang buot musunod kanako kinahanglan makamao nga malimot sa
kaugalingon, mopas-an sa iyang krus, ug mosunod kanako.”
Pinaagi sa
pagpas-an sa krus, atong masunod si Kristo nga mihalad sa Iyang kinabuhi para
sa kapasayloan sa mga sala. Kon atong pas-anon ang atong krus para sa kinabuhi
ug kaayohan sa uban, makahatag usab kini og kaluwasan sa atong kaugalingon.
Diha sa atong pagpas-an sa krus, ihalad nato ang atong pag-antos para sa atong
mga sala ug sa mga sala sa atong mga minahal sa kinabuhi. Busa, dili nato
usikan ang atong pag-antos (Let us not waste our sufferings). Ato hinoon kining
ihalad sa Ginoo aron mahimong bulawanong sakrispisyo. When we offer our
suffering to God, it become a valuable sacrifice for us and for our loved ones.
Unsaon man nato
pagpas-an ang atong krus? Dili makatabang nga magpas-an kita sa krus uban sa
pagmahay, pagbagulbol ug kasuko. Pas-anon nato ang krus uban sa pagpailob ug sa
dakong gugma. Magkuha kita og inspirasyon sa usa ka ginikanan nga mahigugmaong
mag-alima sa iyang masakitong anak o sa usa ka amahan nga puno sa kadasig nga
magtikad sa uma aron adunay ipakaon sa pamilya.
Dugang pa niini,
pas-anon nato ang krus uban sa pagsalig nga aduna kitay Amahan sa Langit nga
nag-uban kanato sa kanunay. Kaganina samtang nag-estasyon kita padulong sa
bukid, nakita nako ang usa ka gamay'ng bata nga gihawiran sa iyahang inahan ug
amahan. Kining bata wala gayod maluya sa pagbaklay ug wala gayod mobati og
kabalaka tungod kay nagsalig man siya sa iyang mga mahigugmanong ginikanan nga
naghawid sa iyahang mga kamot. Ingon usab unta niana ang atong bation samtang magpas-an
kita sa atong mga krus sa kinabuhi. Wagtangon nato ang atong mga kahadlok ug
kabalaka. Mosalig kita nga adunay Dios nga maghawid kanato. Naa pa usab kitay
Inahan sa Langit, ang Mahal nga Birhen nga mosapnay pud nato sa atong kalisud.
Sa katapusan, sa
atong pagpas-an sa krus, ipunting nato ang atong mga mata sa kinabuhing dayon nga
nagpaabot kanato sa unahan. Kaganina, samtang naghimo kita sa estasyon sa krus,
wala ako mobatig kakapoy tungod kay nasayod ako nga adunay tumoy ug katapusan
ang estasyon – ang habog ug maanindot nga bukid. Sa samang paagi, diha sa atong
pagpas-an sa krus, hunahunaon nato nga adunay katapusan ang tanan. Ug labaw sa
tanan, nagpaabot kanato ang kinabuhi ug kalipay'ng dayon nga gisaad kanato sa
Ginoo. Sa iyang unang sulat nagdto sa taga-Corinto (2:9), si San Pablo
nag-ingon: “No eye has seen, no ear has heard, and no mind has imagined, the
things that God has prepared for those who love Him.”
Tungod ni Kristo,
ang Krus, dili ang kasingkasing, mao na ang pinakanindot nga simbolo sa tinuod
nga gugma. Ngano? Tungod kay matod pa sa usa ka magsusulat: “The heart can stop
beating, but the Man on the Cross will never stop loving.”
Sama kang Kristo,
makat-on unta kita sa pagpas-an sa atong krus ug sa krus sa uban nga angay
tabangan. Sa pagbuhat niini, ang atong gugma mahimong tim-os ug magdala nato
ngadto sa Gingharian sa Dios.
No comments:
Post a Comment