Lukas 23:35-43
Niadtong tuig 1925, gitukod ni
Pope Pius XI ang kapistahan sa Kristo nga Hari. Niining panahona, ang diktador nga si Mussolini
naghari-hari sa Italya, ug buot ipakita sa Santo Papa nga usa ra ang tinuod nga
hari, si Kristo nga atong Ginoo.
Kaniadto, ang pangilin sa Kristo
nga Hari saulogon sa bulan sa Oktubre, apan karon gi-selebrar kini sa Simbahan sa katapusang Domingo sa
Liturhikanhong Kalendaryo aron itudlo nga ang kinatibuk-ang pagpadayag sa
paghari ni Kristo mahitabo sa katapusan sa panahon.
Ang pagkahari ni Kristo adunay
lig-on kaayo nga basihanan diha sa Balaang Kasulatan. Diha sa ikaduhang
pagbasa, atong nadungog si San Pablo nga nag-ingon: “Si Kristo mao ang makita
nga larawan sa dili makita nga Dios. Siya ang panganay’ng Anak ug labaw siya sa
tanang binuhat. Kay pinaagi kaniya gibuhat sa Dios ang tanan nga atua sa langit
ug ania sa yuta, makita ug dili makita – mga gahom nga espirituhanon, mga
punoan, mga hari, mga gahum . . . gibuhat sa Dios ang tanan pinaagi kaniya ug
alang kaniya” (Colosas 1:12-20). Apan ang ebanghelyo nagpahinumdum kanato nga
ang pagkahari ni Kristo dili susama sa naandan natong pagsabut sa usa ka hari.
Si Kristo dili hari nga nagpahayahay lamang, kondili usa ka hari nga
nagsakripisyo ug naghalad sa kinabuhi alang sa iyang katawhan. Wala siya
maghari-hari ug wala magpaserbisyo. Hinoon, siya nagpabiling mapaubsanon ug maalagaron
sa uban hangtud sa kamatayon.
Atong nadungog sa ebanghelyo kon
giunsa pagbugalbugal sa mga pangulong pari ug mga sundalo si Kristo nga gilansang
sa krus: “Giluwas niya ang uban, apan dili siya makaluwas sa iyang
kaugalingon!” “Kon tinuod nga ikaw ang anak sa Diyos nga gamhanan, nganong dili
ka man monaug gikan sa Krus?” Ngano man tuod nga wala luwasa ni Kristo ang
iyang kaugalingon didto sa krus? Usa sa posible nga hinungdan mao nga si Hesus wala
mogamit sa iyang gahum aron magpakasayon sa iyang misyon. Sa daghang panahon,
gigamit niya ang iyang gahum aron sa pagtabang sa mga kabos ug mga masakiton,
apan wala niya kini gamita alang sa iyang personal nga interes lamang. Mahimo man
niyang ipakita ang iyang talagsaong gahum ngadto sa mga tawo pinaagi sa
pagkanaog gikan sa krus ug pagluwas sa iyang kaugalingon, apan wala niya kini
buhata aron ipadayag unsa kadako ang iyang gugma para kanato. Pinaagi sa
pag-ula sa iyang kinabuhi didto sa krus, gipamatud-an ni Kristo unsa kita niya
kabililhon. Siya gayod ang atong Hari tungod kay siya ang labing nahigugma
kanatong tanan.
Ang atong Hari nga si Kristo
nagbitay sa krus, wala maglingkod sa trono. Gipurongpurongan siya sa maidlot
nga mga tunok, dili sa koronang bulawan. Kini tungod sa iyang dakong gugma para
sa katawhan. Gigamit niya ang iyang gahum dili aron magharihari, kondili aron
mag-alagad sa tanan. Usa kini ka nindot nga panig-ingnan alang sa tanan nga
naghawid og posisyon o gahum diha sa gobyerno, sa pribadong sector, o bisan
diha sa Simbahan. Ang Kristo nga Hari maoy maghagit kanila sa paghatag sa
kaugalingon diha sa mapaubsanong pagpangalagad ug matinud-anong paghigugma sa
isigkaingon.
Si San Agustin nagtudlo kanato
sa kinaiya sa sala. Para kaniya, ang sala mao ang pagkinabuhi nga para sa
kaugalingon lamang. Diha sa sala, ang Ginoo dili na maoy sentro, kondili ang
kaugalingon. Ingon niini ang panghunahuna ug pagbati sa tawo nga makasasala.
Puro para sa kaugalingon, walay para sa uban. Bisan ang iyang paggamit sa gahum
para lamang sa kaugalingong kaharohay, dili para sa laing mga tawo. Kon atong
gamiton ang gahum para lamang sa kaugalingong kaayohan, para lamang sa atong
mga plano ug ambisyon sa kinabuhi, kini wala na mosubay sa kabubut-on ug
katuyoan sa Dios. Ang yawa, dili na si Kristo, maay naghari sa atong kinabuhi.
Hinaot unta nga kini dili gayod maoy mahitabo kanato.
Pamalandongan nato kini:
1. Sa
unsa mang paagi nato gisimba ug gisunod si Kristo nga Hari?
2. Giunsa
man nato paggamit ang gahum, ang abilidad, ug ang katakos nga hinatag sa Ginoo?
Gigamit ba nato kini sumala sa kabubut-on ug mga katuyoan sa Dios?
No comments:
Post a Comment