Lucas 4:21-30
Sa ebanghelyo
karon, nasuko pag-ayo ang mga tawo kang Hesus ug gusto nila siya nga ihagbong
sa pangpang. Unsa may ilang gikasuk-an ug nganong grabe man kaayo ang ilang
kasuko? Si John Pilch, usa ka tinahod nga biblical scholar, naghatag og duha ka
posibleng hinungdan niini.
Una, nabatasan
sa mga Israelita ang pagpasunod sa mga anak nga lalaki sa trabaho ug
panginabuhi-an sa ilang amahan. Si Hesus nakahatag og kontrobersiya tungod kay
ang iyang gipangbuhat murag wala nisubay sa trabaho sa iyang amahan. “Dili ba
anak man kini siya ni Jose nga panday?”, nangutana sila. Nakaila sila sa
pamilya ni Hesus ug nasayod sila nga ang iyang amahan usa ka karpentiro. Busa,
naglibog sila ngano nga kining tawhana lain ang gipanghimo. Nasuko sila tungod
kay si Hesus nagbuhat sa trabaho sa propeta nga unta angay man siyang motabang
sa iyang amahan diha sa pagpamanday.
Ug ikaduha, ang
mga tawo nasuko kang Hesus tungod kay nagwali siya sa ilang lugar apan wala naghimo’g
milagro. Nakadungog sila sa mga milagro nga gihimo ni Hesus sa laing mga dapit
ug gusto nila nga buhaton usab niya kini sa ilaha. Tingali naghunahuna sila nga
kon tinuod kining tawhana nga gamhanan, angay niyang milagrohan og una ang
iyang mga kababayan. (Dili ba Pinoy man usab kini nga panghunahuna?). Apan,
para kang Hesus, dili man kini ang sakto’ng kinaiya ug angay’ng pamaagi. Ug
gani, nagpasumbingay siya nga ang mga propeta, sila si Elias ug Eliseo, niuna
pagtabang sa mga hentil, dili sa mga Hudiyo. Tungod niini, na-insulto ug nasuko
pag-ayo ang mga Hudiyo nga naminaw kang Hesus.
Si Hesus
nakasabot nga ang iyang misyon para sa tanan ug nga dili siya angay’ng
magpihigpihig sa iyang pagpangalagad. Bisan ang mga propeta sa Karaang
Kasabutan nasayod nga ang gugma sa Ginoo dili lang para sa mga Hudiyo kondili
para sa tanan. Pananglitan, diha sa unang pagbasa, si Jeremias gipili sa Ginoo
aron mahimong propeta sa “mga nasod”, nga sa ato pa, ngadto sa tanang katawhan.
Unsa man ang
mga hagit ning ebanghelyo para kanato karon?
Una sa tanan,
si Hesus nagdasig kanato sa paghigugma ug pag-alagad sa malangkubong paagi o sa
walay pagpili-pili. Ang usa ka Kristiyano angay nga maglantaw sa kaayohan sa kadaghanan,
dili lang sa mga tawo nga duol sa iyang kinabuhi. Ang tinuod nga gugma andam
mogakos sa tanan, dato man o pobre, edukado man o ignorante, matarong man o
masalaypon. Kini ang sentro sa mensahe ni San Pablo ngadto sa taga-Corinto nga
atong nadungog karon. Ang gugma nga magpihig-pihig dili tinuod nga gugma.
Nindot kini nga pahimangno para kanato nga adunay mentalidad nga “pang-pamilya”
o “pang-pundok” lamang. Ang atong gugma kutob ra sa balay o sa gamay nga
katilingban, dili pang-nasod o pang-kalibotan. Tungod niini, pwede nato nga masakripisyo
ang kaayohan sa nasod para sa kabulahanan sa atong pamilya o kahigalaan.
Dugang pa
niini, si Hesus nag-aghat kanato sa pagbarog o pagsulti sa kamatuoran, bisan
pa’g adunay masuko o masakitan. Nasayod siya nga sa iyang pagsaway sa lina-og
nga batasan ug kinaiya sa mga tawo, daghan ang maglagot kaniya. Apan bisan pa
niini, gisulti niya ang tinuod. Dili bale na kon adunay masakitan o kon siya
pagasakiton, basta lamang molutaw ang kamatuoran. Ang kamatuoran ug kaayohan sa
tanan maoy angay’ng ipatigbabaw kaysa personal nga interes. Maayo usab kini nga
pahimangno tungod kay daghan kanato makahimo man sa pagsakripisyo sa maayong
hiyas ug prinsipyo aron lamang sa pagdepensa ug pagpatigayon sa kaugalingon.
Pamalandongan
nato kini:
1. Aduna ba
kitay kasingkasing nga makamaong maghunahuna sa kaayohan sa kadaghanan, ug dili
sa kaugalingon ug sa pamilya lamang?
2. Aduna ba
kitay kaisog nga modepensa sa kamatuoran atubangan sa mga tawong daotan?
No comments:
Post a Comment