Is 43:16-21; Phil 3:8-14; Jn 8:1-11
Ang mga magtutudlo sa Balaod ug
ang mga Pariseo nagdala ngadto kang Hesus og usa ka babaye nga nasakpang
nanapaw, ug gipangutana nila siya og unsay iyang ikasulti. Gisaysayan kita sa
ebanghelyo nga kining maong pangutana usa ka paagi sa panglingla. Ang mga
nag-imbestiga adunay daotang tumong sa pagdaot kang Hesus. Ang ilang gustong
hukman dinhi dili ang babaye nga nanapaw, kondili si Hesus.
Murag walay kalutsan si Hesus sa
maong kaso. Kon moingon siya nga ang nanapaw’ng babaye angay nga batoon hangtod
mamatay, mahimo siyang dakpon sa mga Romano tungod sa iyang pagdasig sa mga
tawo nga mopatay. Hain ra man unya ang iyang gisangyaw nga paghigugmaay ug
pagpinasayloay. Sa laing bahin, kon moingon siya nga ang babaye angay’ng
kaloy-an, mahimo siyang masupakon sa Balaod ni Moises nga nagsugo nga ang
nanapaw angay nga silotan sa kamatayon (Dt 22:22).
Wala mohimo si Hesus og
paghukom. Hinoon, miyuko siya ug misulat sa yuta gamit ang iyang mga tudlo.
Matod pa sa mga batid sa Bibliya, ang pagbuhat sa ingon maoy nabatasan nga
buhaton sa mga Hudiyo kon sila bati-on og kabalisa. Ang gihimo ni Hesus nga
pagsulat sa yuta naghatag sa mga magtutudlo sa Balaod ug sa mga Pariseo og
kahigayonan nga makakita sa kahugaw sa ilang kasingkasing. Sa dihang si Hesus
miyahat ug miingon, “Si bisan kinsa kaninyo nga walay sala maoy unang mobato sa
maong babaye,” ang mga nanumbong nanglakaw, tagsatagsa kanila, sugod sa mga
tigulang. Nakaamgo sila nga sila usab mga makasasala man, sama sa babayeng
nanapaw. Ang mga tigulang maoy unang nibiya tungod kay sila man ang mas daghan
og sala nga nahimo ning kalibotan.
Si San Agustin nikomentaryo nga
sa katapusang bahin sa estorya, ang nahibilin mao na lamang ang makalolooy nga
babaye ug ang Dios sa Kalooy, (misera et
misercordia). Sa pagdumili sa pagkondena, si Hesus nigawas nga madaugon
batok sa mga walay kalooy nga mga magtutudlo sa Balaod ug mga Pariseo.
Nindot kaayo nga bati-on nga
ning panahon sa Kwaresma, ang Simbahan nagpunay og pahinumdum kanato mahitungod
sa walay kinutobang gugma ug kalooy sa Dios. Imbis nga hadlokon kita sa kalayo
sa impyerno ug sa walay katapusang silot, ang Simbahan nagtudlo kanato nga ang
kalooy sa Dios mopatigbabaw gayod sa kaulahi-an. Kini ang gipakadak-ang mensahe
sa sambingay sa Kahoy’ng Igera ug sa sambingay sa Mausikong Anak.
Kining nindot nga pagtulon-an
unta dili magdasig kanato sa pagpadayon sa pagpakasala ug sa pagbalikbalik og
pangayo’g pasaylo. Kinahanglan atong dumtan ang sala tungod kay makadaot kini
sa atong relasyon uban sa kaugalingon, sa Ginoo ug sa isigkatawo. Mao man gani
nga bisan wala kondenaha ni Hesus ang babaye, iya kining gipahimangnoan nga dili
na magpakasala pag-usab.
Dugang pa niini, ang Simbahan
nagdasig kanato nga dili mahimong mahukmanon sa isigkatawo. Kitang tanan mga
masalaypon ug manginahanglan og kalooy sa Dios. Ang Ginoo lamang maoy adunay
katungod sa paghukom tungod kay Siya lamang ang walay sala. Adunay nag-ingon
nga ang Dios walay plano nga maghukom sa usa ka tawo samtang kini buhi pa. Kita
pa kaha?
Pamalandongan nato kini:
1. Kinsa man ang mga tawo nga
ato nang gihukman? Imbis nga hukman, mahimo ba nato ang pag-ampo alang sa ilang
kabag-ohan ug kaayohan?
2. Nakita ba nato ang atong
kaugalingong mga kalapasan ug kasal-anan? Human makita kini, andam ba kitang
magpakilooy ug mangayog pasaylo sa Dios?
No comments:
Post a Comment