LUKAS 11:1-13
Dihay usa ka bata
nga nag-ampo atubangan sa imahen ni Hesus sulod sa Simbahan. Puno sa
ka-inosente, miingon siya, “Lord, tabangi intawon ko nga makapalit og pang-load
sa celfone. Sigi na Lord, daghan bitaw ka’g kwarta. Bisag 500 lang, ok na.” Didto
sa iyang likod, dihay pari nga nag-ampo usab. Nadunggan niya ang gipangayo sa
bata ug naluoy siya. Busa, giatangan niya ang bata sa paggawas niini ug
giingnan, “Dong, angay kang maglipay kay gidungog ni Lord ang imong pag-ampo.
Diay 250 pesos nga iyang gipahatag para kanimo (dayong tunol sa kwarta). Puno
sa kalipay, ang bata miingon, “Padre, salamat kaayo ani.” Ug mitubag ang pari,
“Ayaw ako’g pasalamati. Balik ngadto ni Lord ug adto pasalamat niya.” Tuod man,
mibalik ang bata ngadto sa imahen ni Hesus ug nagpasalamat sa pag-ingon: “Lord,
daghang salamat sa imong gihatag nga kwarta. Pero, sa sunod ayaw na ipaagi sa
pari kay iyang kuhaa’g 50 porsento.”
Unsa may maayong
pamaagi sa pag-ampo?
Ang atong mga
ginikanan, o kaha mga katekista, maoy nagtudlo kanato sa mga pamaagi sa
pag-ampo. Nag-una niini ang mga pag-ampo nga atong gisaulo sama sa “Amahan Namo”,
“Maghimaya ka Maria”, Anghelus, Rosaryo ug mga nobenaryo. Gawas niining mga
“formula prayers”, pipila kanato nakat-on sa pag-ampo diha sa kahilom aron
mamalandong sa mga pulong ug lihok sa Ginoo. Sa pag-ampo, dili lang ang pamaagi
maoy importante kondili ang ato usab nga pagdala sa kaugalingon ug pag-ila sa
Dios.
Sa Ebanghelyo
karon, usa sa mga tinun-an natandog nga nagsud-ong ni Hesus nga nag-ampo. Ug
miingon siya, “Lord, mahimo ba nga tudloan kami nimo og unsaon pag-ampo?” Unya,
si Hesus miingon sa iyang mga tinun-an, “Ingna niini pag-ampo: ‘Amahan, simbahon unta ang imong ngalan,
maghari ka unta kanamo. . . .” Kining pag-ampo nga
gitudlo ni Hesus mao ang gitawag nato karon og “Amahan Namo” o “The Lord’s
Prayer”. Ang “Amahan Namo” usa ka importanteng pag-ampo tungod kay iya kini ni
Hesus. Usa kini ka “distinctive Christian Prayer”. Ang maong pag-ampo nagtudlo
kanato sa saktong “disposition” ug “attitude” sa usa ka Kristiyano nga
maampoon.
Ang “Amahan
Namo” usa ka mubo nga pag-ampo. Kini magpahinumdum kanato nga kon kita
mag-ampo, dili kinahanglan ang daghang mga pulong. Usahay, tungod sa kadaghan
sa atong ipangyawit, malimot na hinoon kita sa pagpaminaw ug pagpamalandong sa
mga Pulong sa Dios.
Ang “Amahan
Namo” nagtudlo usab kanato nga kita mga anak sa Dios. Sa atong pag-ampo, isipon
nato nga kita namarayeg sa atong Amahan nga atoa sa langit. Gigamit ni Hesus
ang pulong “Abba” – usa ka pulong Aramaic nga pagagamiton sa usa ka batang Hudiyo
pagsangpit sa iyang amahan (Sama nga “Tatay” ang itawag sa usa ka batang
Filipino sa iyang amahan). Sa panahon ni Hesus, walay Hudiyo nga makaako sa
pagtawag sa Dios og “Abba”. Giisip kini nga dakong sala! Apan si Hesus adunay
lahi nga pag-ila sa Dios. Ang Dios dili lang usa ka hari ug labaw’ng gamhanan;
siya usab usa ka Mahigugmaong Amahan. Kitang tanan iyang mga pinalanggang anak.
Dugang pa niana,
ang “Amahan Namo” magpahinumdum kanato dili lamang sa atong relasyon sa Dios
kondili usab sa atong relasyon sa isigkatawo. Tungod kay kita mga anak man sa
Dios, kitang tanan managsoon. Mao man gani nga diha sa atong pag-ampo, atong
iapil dili lang ang atong kaugalingon panginahanglanon kondili apil usab ang sa
atong isigkatawo. “Hatagi mi sa among inadlaw nga pagkaon… pasayloa kami sa
among mga sala.”
Ug sa katapusan,
ang “Amahan Namo” magtudlo kanato sa tinuod nga mga panginahanglanon sa
kinabuhi. Kasagaran sa atong pag-ampo, daghan kaayo kita’g pangayoon sa Ginoo.
Ang uban niini dili na kinahanglanon aron kita mabuhi ug malipay. Gani, ang
uban nga atong gipangayo makadaot pa kanato. Diha sa “Amahan Namo” nag-ampo
kita alang sa paghari sa Dios, alang sa pagtuman sa iyang kabubut-on, alang sa
inadlaw-adlaw nga pagkaon, alang sa paghiniuli-ay, alang sa pagpasaylo, ug
alang sa pagpahilayo kanato sa sala ug kadaotan. Kini nga mga butang maoy atong
gikinahanglan aron mabuhi ug malipay sa tinuoray.
Pamalandongan
nato kini:
1. Unsa may
hulagway sa atong kinabuhi sa pag-ampo karon? Aduna ba kitay saktong lugar ug
igong panahon nga giandam para niini? Unsa may atong pag-ila ug pagtan-aw sa
Dios nga atong giduol diha sa pag-ampo?
2. Unsa may
angay natong buhaton aron molambo ang atong paagi sa pag-ampo ug ang atong
relasyon sa Dios ug sa isigkatawo?
No comments:
Post a Comment